Terug naar overzicht

Marketing slogans voor Stroomopwaarts

De Stroomopwaarts Jongerenraad kwam donderdag 12 april bij elkaar om de eerste adviezen uit te brengen. Tijdens de bijeenkomst werd er gefocust op schuldenpreventie en het bereiken van jongeren. Want hoe kan Stroomopwaarts jongeren met het risico op schulden preventief bereiken? En hoe kan Stroomopwaarts beter laten weten wat zij voor jongeren kunnen betekenen?

Na een brainstorm over deze vragen werden vier ideeën verder uitgewerkt. Om jongeren te bereiken adviseert de jongerenraad posters en advertenties op plekken buiten school. Hierbij kun je denken aan festivals en evenementen, maar ook in het ov, bij verenigingen en op websites. Ook de website van Stroomopwaarts kan beter worden ingezet, door gebruik te maken van een filmpje met uitleg en sterke marketing slogans.

Daarnaast moet er meer worden ingespeeld op belangrijke momenten in het leven van jongeren. Wat verandert er wanneer je 18 wordt? Welke tips en tricks kun je gebruiken wanneer je gaat studeren, op jezelf gaat wonen of een eerste baan krijgt?

Kortom, veel goede ideeën waar Stroomopwaarts direct mee aan de slag kan. We kijken dan ook nu al uit naar de volgende adviesbijeenkomst. Dan buigt de Stroomopwaarts Jongerenraad zich over de vraag hoe Stroomopwaarts ervoor kan zorgen dat jongeren die zich melden bij Startpunt GO na vier weken ook daadwerkelijk in een werk- en/of studietraject terecht komen, en gaan de jongeren het hebben over hoe organisaties kunnen worden aangespoord om mensen met een arbeidsbeperking een goede werkplek te bieden.